GAL+ Prenatal, 30 doze, Complex multi, GAL Vitamin

  • -5%
GAL+ Prenatal, 30 doze, Complex multi, GAL Vitamin

Produsul GAL Prenatal a fost dezvoltat în baza celor mai recente cercetări, încercându-se realizarea unui produs cât mai apropiat de natural. Asta înseamnă că acesta conține – într-o formă, cu o cantitate și cu o proporție ideală – toate vitaminele, mineralele și oligoelementele pe care le-am putea obține cu o dietă variată și care ar fi în mod constant bogată în nutrienți. Toate aceste ingrediente active se regăsesc în natură, iar o parte semnificativă dintre ele sunt extrase din plante medicinale și plante aromatice (bio) provenite din culturi organice.

214,70 lei Salveaza 5%
226,00 lei
cu TVA
GAHUBV01
Cantitate

Iti mai recomandam si

GAL+ Prenatal

Produsul GAL Prenatal a fost dezvoltat în baza celor mai recente cercetări, încercându-se realizarea unui produs cât mai apropiat de natural. Asta înseamnă că acesta conține – într-o formă, cu o cantitate și cu o proporție ideală – toate vitaminele, mineralele și oligoelementele pe care le-am putea obține cu o dietă variată și care ar fi în mod constant bogată în nutrienți. Toate aceste ingrediente active se regăsesc în natură, iar o parte semnificativă dintre ele sunt extrase din plante medicinale și plante aromatice (bio) provenite din culturi organice. Așadar, conțin și co-factori care se regăsesc – în mod probabil deloc accidental – în aceste plante, pe lângă vitaminele și mineralele pe care le conțin. În ceea ce privește cantitățile, am considerat că este important ca doza zilnică să conțină în mod cert doza considerată a fi eficientă. Dar să nu depășească, în niciun caz, cantitățile care ar putea fi obținute în mod natural, adică niște cantități care nu ar mai putea fi obținute doar prin alimentație.

Compoziție: Compoziția produsului este descrisă în josul paginii. Dacă ați achiziționat deja produsul, compoziția se regăsește în tabelul detaliat al ingredientelor, pe cutia de carton.

Doza zilnică: 1 buc. capsulă de ulei Lipofil (maro) + 1 buc. capsulă de praf vegană gastrorezistentă Hidrofil (portocaliu) + 5 ml (4,4 g) praf complementar solubil în apă + 30 de pic. din picăturile de colină

Recomandare de consum: Vă recomandăm să începeți administrarea încă din momentul în care vă gândiți să faceți un copil, în mod ideal cu cel puțin 3 luni înainte de concepție și până la sfârșitul alăptării, sau chiar mai mult.

Nu luați fier, decât dacă s-a dovedit că există un deficit de fier; chiar și atunci, la 1-2 luni de când luați GAL+ Prenatal, merită să vă verificați din nou nivelul de fier, deoarece este posibil ca acesta să se regleze și fără aport suplimentar de fier, mai ales dacă între timp ați consumat în mod regulat ficat și eventual și lactoferină.

Capsule de ulei Lipofil și capsule de praf Hidrofil

Luați câte una din aceste două tipuri de capsule, în timpul mesei, de preferință la micul dejun sau la prânz, nu la cină. Pot fi luate separat sau împreună. Foarte rar se poate întâmpla ca, din cauza conținutului ridicat de vitamine/minerale, capsula cu praf să cauzeze un disconfort gastro-intestinal, în acest cazuri se recomandă administrarea chiar înainte de mese.

Praf complementar solubil în apă

Praful trebuie dizolvat în apă. Pentru maximizarea eficacității, cel mai bine este să se consume în mai multe porții (de ex.: 5x1 ml sau 2x2,5 ml), însă doza zilnică totală poate fi luată și deodată. În cutie găsiți și o lingură pentru măsurat. În cazul în care decideți să luați produsul deodată sau în 2 porții, se recomandă să faceți asta în timpul meselor sau imediat după; dacă alegeți varianta ideală, cea în care îl consumați în mai multe porții, produsul poate fi luat oricând. Dacă aveți stomacul sensibil sau aveți o cantitate redusă de acid gastric, luați produsul în mai multe porții (de ex. 5x1 ml).

Picături de colină

Vă recomandăm să luați 30 de picături pe zi. Se pot administra și deodată, dar și împărțite în porții, pe parcursul zilei. Se pot lua în timpul meselor sau în afara acestora. Pot fi adăugate oricărei băuturi sau se pot picura pe mâncare. Nu le consumați ca atare, întrucât au un gust puternic! Nu prezintă sensibilitate la căldură, deci pot fi adăugate și în alimente fierbinți. Datorită gustului sărat, picăturile pot înlocui o parte din sarea adăugată în mâncare.

Sinteză: Pot fi luate toate deodată (capsule + praf pentru băutură + picături), la oricare dintre mesele principale, însă dacă sistemul dvs. digestiv este sensibil și/sau doriți să profitați la maximum de produs, praful pentru băutură ar trebui consumat în mai multe porții.

 

Nu depășiți doza zilnică recomandată! Suplimentele alimentare nu înlocuiesc o dietă echilibrată, mixtă și un stil de viață sănătos. A nu se lăsa la îndemâna copiilor!

Caracteristici produs

- Fără alergeni
- Fără gluten
- Fără ouă
- Fără alergeni din soia
- Fără lactate și fără lactoză
- Fără dioxid de sulf
- Fără zahăr
- Fără OMG
- Vegetarian
- Vegan
- Certificat RSPO
- Hârtie certificată FSC (CO31340)
- Ambalaj provenit dintr-o unitate de producție cu carbon neutru
- Ambalaj 100% reciclabil

Verde: Produsul are proprietatea descrisă
Roșu: Produsul nu are proprietatea descrisă

Produsele GAL Multivitamine și GAL+ Multivitamine, respectiv GAL Prenatal și GAL+ Prenatal le-am dezvoltat în lumina celor mai recente cercetări, având mereu în vedere naturalețea. De aceea, produsul conține toate vitaminele, mineralele și oligoelementele într-o formă, cantitate și proporție ideale, fără a se afla departe de modul în care acestea ar putea fi obținute printr-o dietă variată, bogată în nutrienți.

Poate fi surprinzător, dar este cel puțin la fel de important și ceea ce nu conține un produs, nu doar ceea ce conține... Tocmai acest lucru ne-a făcut să creăm acest nou complex de multivitamine, pentru că am observat că în întregul UE nu există niciun complex de multivitamine care să nu conțină cel puțin un ingredient care pe semnatarul acestui articol l-ar face, cu siguranță, să nu dorească să îl consume nici măcar dacă ar fi plătit pentru asta (și aici este vorba despre diverșii excipienți, ci în primul rând despre formele proaste ale substanțelor active sau chiar a cantităților excesive ale acestora).

Nu m-aș apleca acum asupra vitaminelor (ex. D, E și K), mineralelor (ex. Magneziu) și suplimentelor alimentare (ex. ulei de pește) prezentate de mai multe ori și în numeroase locuri, detaliind ce și de ce anume conțin substanțele respective, într-o anumită cantitate sau alta, într-o formă sau alta. Dar aș sublinia câteva componente, deoarece consider important să explic de ce se regăsește în ele, de exemplu, iod, colină și vitamina A, de ce în loc de acid folic au metil-folat, respectiv de ce nu conțin fier.

Să vedem în detaliu.

 Iodul (și seleniul)

Iodul este important nu numai pentru tiroidă. În cazul în care rezervele de iod ale organismului sunt suficiente, adică în caz ideal, absorbția iodului se face și în creier, ovare, sâni, testicule, nu numai la tiroidă. Trist este că, în ciuda acestui fapt, mulți medici se gândesc la iod doar atunci este vorba despre tiroidă și recomandă pacienților cu probleme tiroidiene și cei cărora le-a fost îndepărtată glanda tiroidă evitarea completă a iodului (chiar și a alimentelor care conțin iod). Mulți medici fac această recomandare pentru că din rezultatul anumitor studii se poate deduce faptul că suplimentarea de iod și/sau administrarea abundentă pot crește riscul problemelor tiroidiene, respectiv în cazul bolnavilor cu tiroidită autoimun,ă suplimentarea de iod poate determina, foarte rar, o înrăutățire temporară a valorilor de laborator. Alte studii, în schimb, au constatat tocmai contrariul, adică faptul că aportul abundent de iod nu crește, ci dimpotrivă, reduce în mod clar riscul de afecțiuni ale tiroidei, respectiv suplimentarea cu iod nu a influențat în mod negativ valorile nici la bolnavii cu tiroidită autoimună. Putem observa că studiile privind suplimentarea cu iod sunt contradictorii. În schimb, există un consens perfect în privința faptului că aportul de seleniu reduce riscul afecțiunilor tiroidei, ameliorează problemele tiroidiene deja instalate și protejează și față de eventualele probleme provocate de iod. În urma tuturor studiilor luate laolaltă, se poate concluziona că dacă nu există o deficiență de seleniu, iodul ajută, nu cauzează probleme. Nivelul de iod din glanda tiroidă a bolnavilor de tiroidită autoimună este, de fiecare dată, mult mai scăzut, decât nivelul de iod din glanda tiroidă a oamenilor sănătoși. Iar cu cât starea persoanei este mai gravă, cu atât ea are un nivel mai scăzut de iod în glanda tiroidă. La poporul care consumă cea mai mare cantitate de iod din lume – la japonezi – consumul zilnic de iod este cu mult peste 1000 de mcg (în general între 1200-13 000 mcg, dar uneori chiar și mai mult). Cu toate acestea, multe boli ale tiroidei sunt rare acolo, nici măcar Hashimoto nu este mai frecvent. În schimb, și aportul lor de seleniu este mai ridicat.

Una dintre cele mai importante cauze ale problemelor cu tiroida este, de fiecare dată, lipsa de iod, astfel că recomandarea alimentației fără iod cu siguranță va duce, cu timpul, la o catastrofă (o altă problemă o reprezintă faptul că prin administrarea de medicamente cu hormoni tiroidieni, valorile pot fi mai bune fără iod, dar lipsa iodului accentuează în continuare cauza problemei). Ce este făcut în caz de probleme cu tiroida, să luăm sau să nu luăm iod? Și dacă da, în ce cantitate?

Ideal este să luăm cât mai mult iod, o cantitate care încă nu influențează negativ valorile de laborator. Înainte de a lua iod este important ca nivelul de seleniu să fie în regulă (și pe cât posibil și nivelul de magneziu și vitamina C). Dacă nu consumăm des alimente bogate în seleniu (ficatul, peștii și fructele de mare, muștarul reprezintă surse bune de seleniu), atunci să luăm 200 mcg seleniu timp de 2-4 săptămâni, de exemplu, sub formă de drojdie cu seleniu. Și cel puțin 2000 mg vitamina C (dar dozată pe parcursul zilei) + compuși de magneziu cu absorbție bună (ex. lactat/bisglicinat/ascorbat/orotat de Mg) în cantitate corespunzătoare, cu 200-400 mg magneziu elementar. După aceea putem lua în siguranță 225 mcg iod, cantitate care mai târziu poate fi chiar mărită. După începerea administrării de iod putem să reducem cantitatea de seleniu la 100-120 mcg (el este prezent, în general, în cantitate de 5-100 mcg și în alimentația săracă în seleniu). Este important ca toți bolnavii de tiroidită sau chiar și oamenii fără glandă tiroidă să consume cel puțin 225 mcg de iod, în fiecare zi. În cazul în care administrarea de iod provoacă modificarea negativă a oricărei valori (sunt prea puține șanse pentru acest fenomen) chiar și cu nivelul de seleniu optimizat, probabil că eliminarea glutenului va rezolva problema. Dacă nici așa nu ajungem la rezultatul dorit, atunci soluția sigură este evitarea păstăioaselor, alimentelor cu conținut de Neu5gc (mamifere), cele din familia cartofilor (o alimentație protocol autoimună, AIP). 

Iodul și femeile însărcinate

Este foarte important, deoarece o deficiență foarte scăzută de iod scade cu 8-16 puncte inteligența probabilă a copilului (nivelul IQ). În caz de deficiență gravă de iod se poate forma chiar cretinism. În afară de asta, dacă mama are deficiență de iod în timpul sarcinii și/sau alăptării, crește, printre altele, și riscul de ADHD la copil. Cu toate acestea, mulți medici interzic luarea de iod chiar și gravidelor bolnave de tiroidită. Și în acest caz trebuie optimizat nivelul de seleniu, iar după aceea poate urma suplimentarea cu iod.

Acesta este motivul pentru care am inclus 225 mcg iod și în produsele noastre GAL și GAL + Prenatal și GAL și GAL + Multivitamine, deoarece dacă nivelul de seleniu este corespunzător, este foarte probabil să nu cauzeze probleme nici în caz de tiroidită autoimună, însă administrat pe termen lung, este suficient pentru creșterea la nivel optim a iodului. Și este vorba despre 120 mcg, și nu 200 mcg de seleniu ,pentru că administrarea pe termen lung a 200 mcg (mai ales dacă și alimentația conține destul seleniu) poate provoca un nivel prea ridicat de seleniu, ceea ce depășește nivelul optim și poate duce la probleme. (120 mcg din formele de seleniu utilizate de noi sunt foarte suficiente, deoarece provin parțial din metil-l-selenocisteină și metil-l-selenoglutationă, forme mai active, cu toleranță mai ridicată și absorbție mai bună).

Celor care doresc să studieze mai în amănunt informații despre iod, le recomand cărțile lui Dr. David Brownstein, Dr. Jeffrey Dach, Dr. Guy E. Abraham și scrierile, cercetările Dr. Jorge Flechas sau cartea despre efectul vindecător al iodului (autor: Lynne Farrow - n. trad.).

Sarea de colină

 Pentru funcționarea corespunzătoare a creierului, a sistemului nervos, a ficatului, rinichilor, și chiar pentru funcționarea corespunzătoare a tuturor celulelor organismului, este important consumul unei cantități corespunzătoare de colină. Alimentele care conțin o cantitate semnificativă de colină sunt doar gălbenușul de ou, ficatul, măduva și creierul. Dintre acestea, gălbenușul și ficatul sunt consumate în masă. Un gălbenuș de ou conține 120-150 mg de colină, iar 100 de g de ficat, aprox. 400 de mg. Tratamentul termic accentuat nu-i este favorabil, dar fierberea/călirea nu provoacă distrugeri prea mari.

Fiecare persoană ar trebui să consume minimum 500 de mg de colină pe zi(recomandarea oficială este de 425-500 de mg). Dar cine mănâncă zilnic, în medie, cel puțin 4 gălbenușuri de ou? Sau chiar și numai trei pe zi, dar în acest caz, de cel puțin două ori pe săptămână, și ficat? Sper că multă lume... Însă pentru cei care nu consumă aceste cantități, este important să suplimenteze. Majoritatea oamenilor suferă de o deficiență gravă de colină.

Sarea de colină și femeile însărcinate

 În cazul femeilor însărcinate, colina este chiar mai importantă, iar ele au nevoie de o cantitate mult mai mare. Este important să li se administreze cel puțin 930 mg pe zi, ceea ce înseamnă aprox. 6-8 gălbenușuri de ou pe zi. Are un rol-cheie în dezvoltarea normală a fătului, și astfel ajută și la prevenirea afecțiunilor în dezvoltarea fătului și a celor congenitale. În cadrul unui studiu din anul 2012 s-a constatat că mamele care au primit, în cursul sarcinii, 930 mg de colină au adus pe lume copii cu un sistem nervos „mai bun”, copii mai sănătoși decât cei ai mamelor cărora li s-a administrat „doar” 480 mg de colină. Formularea sistem nervos „mai bun” se referă la faptul că în timpul sarcinii, placenta și fătul au un nivel de stres scăzut (CRH, cortizol), iar la controlul efectuat la câteva luni după naștere, aceștia au avut, de asemenea, un „sistem de stres” mai bun (ex. funcții mai bune ale axei HPA, un feedback mai bun). Sugarii cu un astfel de „sistem de stres” mai bun vor fi, la vârstă adultă, protejați față de numeroase boli, astfel și față de rezistența la insulină, hipertensiune și toate bolile cauzate de stres, deoarece sensibilitatea la stres este definită în mare măsură de caracterul axei HPA formate la naștere (se știe că și adulții născuți prematur sunt mai sensibili la stres, la rezistența la insulină).

Un lucru interesant observat la popoarele indigene (Weston Price) este acela că în timpul sarcinii și alăptării, femeilor li se asigură o alimentație mai bogată în colină. Prin urmare, dacă se administrează cel puțin 930 mg de colină, măcar în trimestrul a treilea de sarcină, putem considera că s-a făcut primul, și poate cel mai important pas către o viață de adult echilibrată. Se presupune, totodată, că astfel se poate preveni și preeclampsia în timpul sarcinii, deoarece cauza acesteia este nivelul înalt de CRH din placentă, care scade semnificativ prin administrarea de colină. Această cercetare prezintă interes și datorită faptului că schimbarea pozitivă semnificativă la gravidele și copiii lor cărora li s-a administrat 930 de mg colină s-a constatat a fi mai mare în comparație cu grupul gravidelor care au luat și ele o cantitate mai mare, de 480 de mg colină. În cadrul cercetării s-a administrat clorură de colină, adică sare de colină (în ambele grupe, 380 de mg proveneau din alimentație, într-un grup s-a administrat 100 de mg colină în plus, iar în celălalt, 550 de mg).

 Din acest motiv, GAL+ Prenatal conține 900 mg de colină, sub formă de sare de colină, la fel ca în studiu. 900 de mg, pentru că puțini oameni consumă, în general, 3 ouă pe zi, care ar corespunde cu cantitatea de colină provenită din cele 380 de mg de alimentație din cadrul studiului, suficientă și pentru aceștia (30 mg consumă oricare dintre noi, astfel, cantitatea de 390 mg, considerată necesară în cadrul studiului, este asigurată și fără gălbenuș de ou sau ficat). Nu reprezintă o problemă nici pentru cei care consumă mult ficat/ou, întrucât se pot consuma, fără riscuri, chiar și 2000 mg sau mai mult pe zi.

Unul dintre indicii importanți ai calității sărurilor de colină (și toate celelalte substanțe cu conținut de colină, cum ar fi de ex. bitartratul de colină etc.) este așa-numitul conținut de amine, al cărui nivel minim corespunzător este de 10 ppm. Conținutul de amine al materiei prime utilizate la noi este în principal o zecime cât aceasta (1 ppm).

Cercetarea menționată:

Jiang, X., Yan, J., West, A. A., Perry, C. A., Malysheva, O. V., Devapatla, S., … Caudill, M. A. (2012). Maternal choline intake alters the epigenetic state of fetal cortisol-regulating genes in humans. The FASEB Journal, 26(8), 3563–3574.

Vitamina A

De ce este importantă, și totodată periculoasă, suplimentarea cu vitamina A, și care este cantitatea optimă?

 Vitamina A (retinolul) din organismul nostru are două surse de proveniență:

- organismul transformă carotinoidele (mai ales alfa-carotina și beta-carotina) din alimente (mai ales legume) în retinol (vitamina A)

- alimentele de proveniență animale conțin ab ovo vitamina A (retinol)

 Lipsa și surplusul de vitamina A sunt la fel de dăunătoare. Surplusul provoacă și deficiență relativă de vitamina D3 la nivel de receptori, fiind dăunător și din acest motiv (din această cauză scade toxicitatea D3). În schimb, organismul transformă în retinol carotinoidele doar în măsura în care este necesar, iar acesta nu poate fi supradozat (deși un studiu a constatat că atât suplimentarea cu vitamina A, cât și cea cu beta-carotină este dăunătoare: luarea acestora a accentuat riscul de cancer la plămâni în cazul fumătorilor. La acest studiu, în schimb, s-a folosit beta-carotină sintetică, iar carotinoidele niciodată nu sunt prezente doar sub formă de beta-carotină în alimente, există mereu și min. alfa-carotină, astfel constatarea nu este viabilă, prezentând aceeași problemă ca și cazul unui alt studiu în care s-a constatat efectul negativ al suplimentării cu vitamina E.. S-a dovedit că și în acel caz, vitamina E a fost prezentă numai ca alfa-tocoferol, deși gamma-tocoferolul este cel care are efecte mai bune în multe privințe, având și mai multe efecte, iar în alimentele naturale, tocoferolii se regăsesc mereu împreună. Prin urmare, administrarea de vitamina E numai în formă de alfa-tocoferol este dăunătoare, chiar dacă aceasta provine din surse naturale, căci modifică raportul de tocoferoli. Luăm ceva care face bine, dar scade proporțional și ceva care face și mai bine... prin urmare, efectul net este unul negativ.

Revenind la vitamina A, luat sub formă de carotinoide mixte nu prezintă niciun risc, nu se poate supradoza, deoarece organismul produce doar cantitatea de retinol de care are nevoie. Iar în formă de retinol se poate supradoza cu ușurință. În consecință, este la îndemână administrarea în forma carotinoidelor mixte... Dar transformarea nu este posibilă în lipsa zincului. Atunci să luăm și zinc, nicio problemă! Da, însă unii oameni, din motive genetice, nu pot produce retinol din carotinoide, nici măcar cu un aport corespunzător de zinc. Pentru ei este importantă vitamina A și sub formă de retinol!

Ficatul este aproape singurul care conține în mod esențial vitamina A (retinol). 100 g de ficat conțin aprox. 20 000 de UI de vitamina A (10-80 000 UI). Organismul uman are nevoie de aprox. 2-8000 UI de retinol pe zi. Mai puțin sau mai mult decât atât este la fel de dăunător. Ceea ce înseamnă că cei care consumă 1x pe săptămână ficat nu vor avea deficiență de vitamina A, dar de exemplu, cei care consumă de 2-3 ori pe săptămână ficat și mai iau și peste 5000 UI de retinol pe zi (ex. din multivitamine) pot depăși cantitatea necesară... Însă pentru cei care nu consumă ficat, asta poate fi optim.

 Cele amintite mai sus sunt motivul pentru care produsele noastre Multivitamine și Prenatal conțin 5000 UI din așa-numitul echivalent de vitamina A, unde 50% provine din carotinoide mixte, carotinoide cu certificat RSPO (adică „orangutan-friendly”), obținute din fructe de palmier roșu (în principal din alfa-, beta- și gamma-carotinoide, dar și cu un conținut de alte carotinoide, și licopină, deși aceasta nu este menționată, pentru că organismul nu o transformă în vitamina A). Cealaltă jumătate (2500 UI) provine din retinol. Astfel, și cei care nu consumă ficat și cei care din motive genetice nu pot transforma în retinol carotinoidele din legume, pot obține cantitate suficientă de retinol, iar în același timp, nici pentru cei care consumă mult ficat nu va fi prea mare cantitatea de +2500 UI retinol pe zi. Produsul conține, în același timp, o cantitate suficient de mare de zinc pentru a putea maximaliza conversia de retinol din carotinoide, acolo unde acesta reprezintă un blocaj.

GAHUBV01

Fisa tehnica

Doza
30

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Sau Reset password